Motorsport


Katka Fajtlová
5. 6. 1977

Jiří Fajtl
*3.4.1954
+4.12.2002

Sezóna 2000
V roce 2000 naše firma založila team pro Rally historických automobilů, který se účastnil dvou posledních podniků v rámci MČR. Těchto podniků jsme se zúčastnili s vozem Alfa Romeo 1,3 GT. V předposledním závodu ve Vsetíně jsme nedojeli pro poruchu motoru a v závěrečném podniku v Podkopné Lhotě jsme dokončili závod na 3. místě absolutně.

Sezóna 2001
V sezóně 2001 jsme v prvním závodě odpadli 100m před cílem pro poruchu karosérie, opět z třetího místa absolutně (3x střecha). Dále jsme se rozhodli o změnu, za výkonější techniku. V úvahu připadali Fiat 131 Rally, Fiat 124 Abarth Rally popř. Porsche 911. Nakonec padla volba na vůz ze Stutgartu, jelikož byl finančně podstatně přijatelnější než vozy z Turina. Druhý závod sezóny v Třebíči jsme sledovali pouze jako diváci, neboť Porsche nebylo ještě připraveno. Na třetí závod sezóny Historik Rally Vltava jsme nastoupili se značně syrovým automobilem a výsledek nemohl dopadnout jinak než odstoupením ve 4. rychlostní zkoušce.

Další závod byl volný podnik Rally Vlašim, kde jsme poprvé startovali ve složení Fajtl - Fajtlová (dcera), toto složení se ukázalo jako zatím nejlepší z předchozích spolujezdců a závod jsme vyhráli. Po dvoutýdení pauze jsme startovali na dalším mistrovském závodě Agropa Pačejov, který jsme opět vyhráli. Rally Vyškov pro nás skončila katastrofou v předposlední RZ jsme měli problém se zasekávajícím plynem, v průběhu zkoušky jsme zastavili a závadu opravili, ale zaplatili jsme nováčkovskou daň (chtěli jsme ztrátu dojet) a v poslední zatáčce před cílem opět podruhé v letošní sezóně - STŘECHA. Bylo z toho hodně práce, ale všechno jsme stihli opravit do dalšího závodu. V Podkopné Lhotě jsme ještě 1 km před cílem byli na prvním místě, ale pak porucha převodovky a opět předčasný konec.

Závěrečný podnik mistrovství Evropy České republiky Rally Česká Lípa jsme vyhráli a v mistrovství Evropy skončili na 3. místě. Tento výsledek díky dvojnásobnému přídělu bodů nás vynesl na celkové 4. místo mistrovství ČR Rally historik za sezónu 2001. V závěru sezóny jsme ještě startovali ve dvou volných podnicích, kde jsme shodně zvítězili.

Sezóna 2002
Pro sezónu 2002 připravujeme několik změn na voze, abychom využili v co nejvyšší míře homologaci tohoto vozu. Na prvním závodě v Blovicích obsadila posádka na těžké trati 2. místo v MČR Historiků.


Jiří Fajtl

Narozen: 3.4.1954
Zemřel: 4.12.2002

JAKO BLESK Z ČISTÉHO NEBE NÁS ZASÁHLA NA POČÁTKU PROSINCE SMUTNÁ ZPRÁVA. V PÍSKU ZEMŘEL 48LETÝ JEZDEC SOUTĚŽNÍHO TÝMU JF AUTOCENTRUM JIŘÍ FAJTL. PO JANU TRAJBOLDOVI ST. (ZEMŘEL V ŘÍJNU 2001) JE DALŠÍM, KTERÝ NÁHLE OPUSTIL ŘADY JEZDCŮ V KATEGORII HISTORICKÝCH AUTOMOBILŮ.

Jiří Fajtl se do podvědomí fandů rally historických automobilů zapsal v závěru roku 2000, když startoval se svým tmavě zeleným soutěžním vozem Alfa Romeo 1,3 GT Guilia na populární Valašce ve Vsetíně. Při soutěži ho navigoval zkušený sedlčanský "mitfára" Stanislav Máša, cíl však neviděli. Ještě v témže roce startoval ve volném podniku historiků při Sprintrally Kopná. Zde dojel s příbramským spolujezdcem Václavem Vorlem na krásném třetím místě.

Následující sezonu 2001 zahájil s novým spolujezdcem Petrem Kůsem ze Zdíkova účastí na Rally Šou Blovice. Start poznamenala havárie na poslední rychlostní zkoušce a přesto, že vůz značně poškodili, dojeli do cíle na jedenáctém místě. Premiéru s novým vozem Porsche 911 (objem motoru 2200 ccm, rok výroby 1969) si odbyli při XII. Ročníku Historic Vltava rally v Klatovech. Porucha převodovky je zastavila již v úvodu soutěže na známém Čínovském okruhu.

S hezkou a sympatickou dcerou Katkou na sedadle spolujezdce se poprvé představil při Rally Agropa v Pačejově a hned z toho bylo první absolutní vítězství. K této sezoně v soutěžích historiků patřilo i "koupání" - na Horácké spadl do náhonu Karel Jirátko, při Historic Vlatava rally se namočil Ivan Krčma a Fajtlovi nezůstali pozadu při Magnum rally ve Vyškově, kde přistáli v potoce. Vše se událo těsně před cílem v obci Roštěnice, kdy pádu předcházela několikanásobná pirueta. Druhé vítězství zaznamenali v České Lípě, což v souhrnu znamenalo 60 bodů a celkově čtvrté místo v seriálu mistrovství republiky.

Ve třetí a bohužel poslední sezoně mezi historiky provázely Jiřího Fajtla problémy s vozem Porsche 911. Přestože věnoval přípravě vozu maximální pozornost a s dcerou Katkou startoval ve všech soutěžích, nedosáhl na vítězství. Za tři druhá místa (Blovice, Vltava, Pačejov) a jedno třetí místo (Třebíč) získali celkem 55 bodů a v konečném hodnocení mistrovství ČR pro rok 2002 skončili na páté příčce.

Volný termín v červenci loňského roku využili ke startu na Sprintrally Kopná ve Slušovicích, kde se svezli se Škodou Felicií. Ve třídě A/1400 dojeli na pěkném jedenáctém místě. Svoji poslední soutěž absolvoval Jiří Fajtl na voze Porsche 911 u našich jižních sousedů v Rakousku - při Waldviertel rally.

Český automobilový sport náhlým odchodem Jiřího Fajtla ztratil výborného jezdce, dobrého a čestného kamaráda.